Kadınların Özel Durumu ve Namaz

Bir dostumu  kadınların özel durumu hakkında fetva verirken işittim. Salat gibi çok önemli bir konudan yaklaşık olarak 10 gün uzak tutma fetvası idi..

Kuran'a baktığımızda Salat düşmanla savaşırken bile birileri nöbet tutuyor,bir grup kılıçla savaşıyor,diğer grup namaz(salat) kılıyor..

Salat(namaz) etmeyenlerin Cennete giremeyeceğini ifade eden Kuran çok özel ve sağlam bir karar sergilemiştir. Ve bunu yaparken mümin erkek veya mümin kadın ayrımı yapmamıştır.

Kadınların özel durumlarını eza veren bir hastalık olarak tanımlamaktan başka bir hüküm vermemiştir.

Bu durumda hastanın namazı nasılsa öyle olması lazımdır. Sırtında bıçak ile salata devam eden Hz Ömer neyin mesajını veriyordu? Bunu ayrıca düşünmelidir.

Bir odaya girerken kapıyı üç kere tıklamamızı anlatan cevap olmazsa odaya girmememizi söyleyen ve sarhoşken salata namaza yaklaşmayın diyen Kuran kadınlara neden hasta iken salat etmeyin dememiştir.

Bakın bir çok ayet bulunmasına karşın birkaç tanesine göz atalım:

Bakara 43:"Namazı tam kılın, zekâtı hakkıyla verin, rüku edenlerle beraber rüku edin."

Bakara 83:".."İnsanlara güzel söz söyleyin, namazı kılın, zekatı verin" diye de emretmiştik. Sonunda azınız müstesna, yüz çevirerek dönüp gittiniz."

Bakara 110:"Namazı kılın, zekâtı verin, önceden kendiniz için yaptığınız her iyiliği Allah'ın katında bulacaksınız. Şüphesiz Allah, yapmakta olduklarınızı noksansız görür."

Bakara  153:"Ey iman edenler! Sabır ve namaz ile Allah'tan yardım isteyin. Çünkü Allah muhakkak sabredenlerle beraberdir."

Nisa:102:"Sen de içlerinde bulunup onlara namaz kıldırdığın zaman, onlardan bir kısmı seninle beraber namaza dursunlar, silahlarını (yanlarına) alsınlar, böylece (namazı kılıp) secde ettiklerinde (diğerleri) arkanızda olsunlar. Sonra henüz namazını kılmamış olan (bu) diğer gurup gelip seninle beraber namazlarını kılsınlar ve onlar da ihtiyat tedbirlerini ve silahlarını alsınlar. O kâfirler arzu ederler ki siz silahlarınızdan ve eşyanızdan gafil olsanız da üstünüze birden baskın yapsalar."

Olay ve ayete bakın savaştayız ve hala mümin erkek diye bir tabir yok! İnsanlar savaşta,yaralı diye bile ayırmıyor Kuran.

Meryem 31:"Nerede olursam olayım, O beni mübarek kıldı; yaşadığım sürece bana namazı ve zekatı emretti."

Mümin kadınlara örtünmelerini: “Mimin kadınlara de ki ..” ifadesi ile vurgulayan Kuran neden size kadınlara eza verilen günlerinizde namaza yaklaşmayın demedi!

 

Böylesi vahim bir durum Kadınların ömürlerinin üçte birini namazsız tüketmektedir.

Hasta kadının Salatı hastalar için uygulanan yol neyse öyledir. Hasta kadınsın zekat verme deniyor mu?

“Ey iman edenler! Siz sarhoş iken -ne söylediğinizi bilinceye kadar- cünüp iken de -yolcu olan müstesna- gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta olur veya bir yolculuk üzerinde bulunursanız, yahut sizden biriniz ayak yolundan gelirse, yahut kadınlara dokunup da (bu durumlarda) su bulamamışsanız o zaman temiz bir toprakla teyemmüm edin: Yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şüphesiz Allah çok affedici ve bağışlayıcıdır.”Nisa 43

Çünkü yukarda ayetlere baktığınızda çok önemlidir.Mümin diyor! İman endeler diyor!.Kadın erkek ayrımı var mı? Örtünmede bu ayırım  çok net ifade edilirken..

Nur 31:"Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kısımları müstesna olmak üzere, ziynetlerini teşhir etmesinler. Baş örtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler.."

Kuran kanın abdesti bozduğunu söylemez! (İmam’ı Şafinin yorumu ile bunu ayrıca destekleyelim)

Bu izahlardan sonra adet hastası olan mümin kadınların en azından salat(namaz) zamanı samimi bir ruh hali ile Fatiha süresini üzerinde tefekkür ederek 5 tekrarla ve 3 ihlas süresi ile oturarak veya hangi durumda iseler değerlendirmeleri menfaatlerine olacaktır..

“Sana kadınların ay halini sorarlar. De ki: O, bir rahatsızlıktır. Bu sebeple ay halinde olan kadınlardan uzak durun…”Bakara  222  Bu ayet ilişkiyi yasaklamıştır! Bu ayetten yola çıkarak namazdan uzak kalmak bunu yapanların sorumluluğundadır.Ancak rahatsızlık durumlarında uygulanan namaz modeli hayata geçirilir..(Hastanın namazı)

Konu bu kadar açık iken inanın buna rağmen karşılaşacağım baskıların şeklinden ötürü kesin karar veremiyorum. Zaten bu satırları okuyan bazı kıt akıllıları beni sapık ilan edeceklerdir.. Kendileri bilir..Çünkü ben sadece Kuranda yazmadığını ifade ediyorum.. Ve bu kitap rehberimiz ve mesul olduğumuzu vurguluyorum.

Bunları ben uydurmuyorum! Apaçık ortada! Hala şeytana kul olmak nedir? Kuran’ı bırakıp kabul ettiğiniz ve din diye ortaya attığınız her kanun ve tabi olduğunuz her durum şeytana kul olmak değimlidir? Yok öyle değilse bana Şeytana kul olmayı tarif edin!

Böyle hassas,kadınlara özel sırları mümin kadınları namaza davet ederek gelemeyenlerin özel durumlarını ifşa etmek ne kadar kolay farkında mısınız!

Bu Kuran’ın özürlü ve özel halleri gizleme duruşuna ters değil mi?

Kadın başını kapar,gelenek dini Müslüman oldu zanneder! (!)Başını açar,dinden çıktı zanneder..(!)

Oysa baş örtüsü bir ayet ile ifade edilirken Salat defalarca kadın erkek ayırmadan son nefese kadar,azalarını dahi kıpırdatamayacak kadar hasta olsan gözünle,kalbinle kılınması emredilmiştir. Böylesi önemli bir durum,bu kadar önemli bir şey nasıl ömrün üçte birinden alınır..

Karar sizindir..

 

 

Adem Korkmazİnsan Yaratılmadı (2012)