Başörtüsü Meselesi (?)

"Mü'min kadınlara söyle: 'Gözlerini (harama çevirmekten) kaçındırsınlar ve ırzlarını korusunlar; süslerini açığa vurmasınlar, ancak kendiliğinden görüneni hariç. Örtülerini, yakalarının üstünü (kapatacak şekilde) koysunlar."24:31

"Ancak kendiliğinden görüneni hariç" derken ne demek istiyor? Parantez ile yapılan yorum ve görüşlerden öte bu soruyu yüksek sesle bir kaç kez daha sormak lazım.

Meallerde işlenen halleri ile;

"Görünen kısımları hariç"
"Kendiliğinden görünenler dışında"(Kendiliğinden görünenler..??)
"Görünmesi zorunlu olanlar dışında" (Dışında dediklerini sayın lütfen.??)

Sakın fetva olarak anlaşılmasın.Ancak başörtüsünü Allah'ın biricik talebi gibi gösterenler garip bir kültür yarattılar. 
Saçlarını kapatan Müslüman.
Saçlarını açan Ne idüğü belirsiz bir şey..

Zavallı kadın kapandığında sırtına sanki müftü olmuş gibi bir sorumluluk bindiren kültür,açıldığında kafirlik bindiriliyor.

Diğer bir grup ise kapanıp İslamı kafada ki kılları kapatmak zannederek geriye kalan her şeye kulak tıkıyor.
Başka bir grup ise; "Saçın,başın açık,bu dini öğrenmek,yaşamak,tebliğ yapmak sana mı düştü!" Üslubu ile hayat sürüp kaybediyor.

"Ey nebi, zevcelerine, kızlarına ve mü'minlerin kadınlarına dış elbiselerinden üstlerine giymelerini söyle. Bu, onların tanılıb ezâ edilmemelerine daha uygundur. "33:59

Hükmün dayandığı ayetin yapmak istediği şey kadını eziyet,zahmet ve sıkıntı verecek şeylerden korumaktır.

Ve "Görünmesi zorunlu olanlar dışında" derken kafada ki kıllar da ayni kirpik dediğimiz kıl gibi okunabilir."Görünen kısımları hariç" vurgusunu ile görünenler ifadesine,kafada ki kılları dahil etmek mümkün iken dini bu örtü ile eşdeğer görmek feci kayıplara neden olabilir.

Tüm bu izahın amacı hiç bir şey de aşırıya kaçmamak üzerinedir.Ulaşılan noktanın ve yorumun yanlış olabileceği söyleyenler olabilir. Lakin örtünmenin amacını bilirsek daha zeka dolu bakabiliriz. Şehvetin kullarının her köşeyi sardığı bir ortamda tamamen kapanmak bazen çözüm olurken,bazen de Müslüman avcılarından korunmak için kıllar örtü yapılabilir.

Nasıl ki sadaka verenin verdiği miktara fetva ile sınır koyamaz isek korunma amaçlı örtünmeye de sınır koyamayız..
Ayetin belirttiği gibi amaç korunma olduğunda neyle örtündüğünüzün önemi yoktur.Önemli olan örtünmektir.

Ayeti açmamızın nedeni aşırıya kaçılmaması,saçları açık olanların diğer gruplarca dışlanmaması veya yeni oluşan saçı açık bayan mensubu olan cemaatlerin çarşaflı bayanları dışlamaması içindir..İslam'ı kafada ki kılları örtmekten ibaret olarak sunanlara malzeme verilmemesi içindir.

"Evlenme ümidi kalmamış, oturan kadınların, süs yerlerini göstermeksizin dış elbiselerini çıkarmalarında kendilerine bir günah yoktur. Bununla beraber iffetli davranmaları, kendileri için hayırlıdır. Allah işitendir, bilendir."24:60

"Dış elbiselerini çıkarmalarında" günah yoktur ile verilmek istenen mesaj korunmaya ihtiyacı kalmamış,av statüsünden çıkmış kadınlardan bahsetmektedir.Şehvetin çocuklarının ilgi alanı dışında kalan kadınlardan bahsetmektedir.

Rabbimiz her şeyin en doğrusunu bildirmiştir.
Ön yargılarından kurtulamayan bir gelenek dini mensubunca "dış elbisesini" çıkartmış ihtiyar bir kadına,Allah adına olmadık hakaretleri edebilmektedir.Oysa az önce okuduğunuz ayet bazı kadınlara (ihtiyar(?) olması muhtemel) izin vermektedir.Ve asıl meselenin korunmak olduğunu ifade etmektedir.

A.K